Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Observatie --- Kind --- Observatietechniek --- Diagnose
Choose an application
Observation is an essential skill for all who work as carers and educators of children. It is the key way to assess a child's stage of development, to assess their progress, to alert you to their needs, to plan for their teaching and to enjoy each child's unique qualities. This book has been written to guide you through the process and to become a skilled practitioner. Observing Children and Young People : is based on real observations; describes aims and objectives; illustrates methods of recording observations; provides guidance on observing children with SEN; suggests activities for promoting progress; and offers a detailed breakdown of developmental milestones. Now in its 4th edition, this is a well-established, user-friendly and invaluable guide to observation techniques for everyone working with children and young people, with new material on observation of an extended age range, from 0-16 years. It is essential reading for all CACHE, Edexcel, Open University and City & Guilds validated courses for a vast range of childcare practitioners who work in a variety of settings, including schools, nurseries, hospitals and homes. Contents will also appeal to teaching assistants, trainee and practising teachers, and those studying for foundation and undergraduate degrees in Childhood Studies.
Observatie --- Observatietechniek --- Kind
Choose an application
Observatie --- Observatietechniek --- Peuter --- Kleuter --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Observatie --- Observatielijst --- Observatietechniek --- Kleuteronderwijs --- Evaluatie --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
52 <063> --- Cosmology --- -Astronomy --- Deism --- Metaphysics --- Astronomie. Astrofysica. Ruimteonderzoek. Geodesie--Congressen --- Observations --- -Congresses --- -Astronomie. Astrofysica. Ruimteonderzoek. Geodesie--Congressen --- Astronomy --- Cosmologie. Observations (Travaux d'). (Congres) --- Kosmologie. Observatietechniek. (Congres)
Choose an application
Taalverwerving --- Taalopvoeding --- Taalachterstand --- Taalactiveringsprogramma's --- Baby's --- Peuters --- Kleuters --- Taalvaardigheid --- Taalspelen --- Observatietechnieken --- Taal: taalontwikkeling: peuters --- Taal: kleuters --- Taalspelletjes: kleuters --- Taalstimulering --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Taalspel --- Observatietechniek
Choose an application
Vragen stellen over menselijk gedrag is voor psychologen en pedagogen van wezenlijk belang. Observatie is het verwerven van informatie over gedrag of emoties. We kiezen voor observatie omdat we iets willen weten. Dat kan het antwoord op een wetenschappelijke onderzoeksvraag zijn, maar het kan ook een antwoord op een hulpvraag uit de klinische praktijk betreffen. Observatie is een methode van dataverzameling die naast en samen met andere methoden gehanteerd wordt, zoals tests, vragenlijsten, interviews en ondervraging aan de hand van hypothetische situaties.Observeren kan op veel manieren. In Observeren in psychologie en pedagogiek wordt een classificatie gepresenteerd op basis van het onderscheid tussen outsiders (die geen deel hebben aan hetgeen geobserveerd wordt), getuigen (die worden geselecteerd op basis van hun toegang tot en ervaring met gegevens die de onderzoeker wenst te verwerven) en ten slotte insiders die als enigen de mogelijkheid bieden tot observatie van hun innerlijk. Naast de verschillende manieren van observeren is er ook aandacht voor de rol van de klinisch psycholoog en wordt het rapporteren in wetenschap en praktijk behandeld.(bron: https://www.epo.be/nl/psychologie/3558-observeren-in-psychologie-en-pedagogiek-9789046906200.html)
Sociology of social care --- Didactic evaluation --- pedagogiek --- psychologie --- observeren --- rapporteren --- psychodiagnostiek --- klinische psychologie --- gedragsobservatie --- Observatietechnieken --- Psychologie --- Pedagogie --- Rapporteren --- sociaal onderzoek --- 301.08 --- Observatietechniek --- Man --- Volwassene --- Observatietechnieken ; psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Orthopedagogie --- 301.08.
Choose an application
Handboek dat inzicht en veel praktische tips biedt aan iedereen die zich bezighoudt met het vergroten van de mondelinge taalvaardigheid van kinderen tot 7 jaar.H. MarzakDit boek geeft uitgebreid inzicht in de mondelinge taalverwerving van het jonge kind. In zes hoofdstukken kunnen leerkrachten in het basisonderwijs en pedagogisch medewerkers inzicht krijgen in aspecten als taalproblemen, taalachterstand of taalstoornis, vroegtijdig signaleren van het voorgaande en het belang van ouderbetrokkenheid. Vooral de vele praktische en goed uitvoerbare tips maken dit boek tot een waardevol en aantrekkelijk handboek voor iedereen die zich bezighoudt met het uitbreiden van de mondelinge taalvaardigheid van jonge kinderen tot 7 jaar. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een blauw gekleurde samenvatting en met voetnoten. In blauwe kaders staan talloze praktijkvoorbeelden. Het theoretische gedeelte wordt ondersteund door verhelderende schema?s en afgewisseld met vrolijk gekleurde illustraties. Met voor- en nawoord, bijlage, literatuurlijst en online kijk- en leestips. De auteur was werkzaam als onderbouwleerkracht en remedial teacher in het basisonderwijs en is nu onderwijsadviseur taal en het jonge kind naast haar praktijk voor remedial teaching.© NBD Biblion
Mondelinge taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs --- mondelinge taalvaardigheid --- kleuteronderwijs --- Taalverwerving --- Peuters --- Kinderen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Taalproblemen --- Taalachterstand --- Taalstoornissen --- Taalvaardigheid --- Meertaligheid --- Observatietechnieken --- Ouderbetrokkenheid --- Peuter --- Kind --- Taalprobleem --- Taalstoornis --- Observatietechniek --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Taalverwerving ; peuters --- Taalverwerving ; kinderen --- Didactiek --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Taalontwikkelingsstoornissen (TOS) --- orthopedagogiek
Choose an application
Elk hoofdstuk behandelt een duidelijk afgebakende deelvaardigheid. Twee doelstellingen staan centraal : * welke acties kan de kleuterleid(st)er plannen, en hoe kan de betrokkenheid van de kleuters worden verhoogd? * hoe kan de leerkracht ervoor zorgen dat zijn / haar observaties zinvol zijn? Ik zie alleen de tranen wil de lezer een houvast bieden om door de bomen nog het bos te zien. Wat is er op de markt? Aan welke criteria beantwoordt het beschikbare aanbod? Wat zijn de voor- en nadelen van de mogelijke alternatieven? Over welke (deel)vaardigheden moet je beschikken bij het gebruik van een bepaalde methode?
Agogiek. --- Kleuteronderwijs --- Observatietechnieken --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- Didactic evaluation --- kinderpsychologie --- observeren --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- early childhood education --- Observatietechnieken ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Observatie --- didactiek --- 471.4 --- observatie --- 415.3 --- Betrokkenheid --- pedagogiek --- 454.4 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Observatie --- Relatie leraar - leerling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- kleuters --- 37.02 --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Oservatie ; evaluatie ; kleuteronderwijs --- Oservatie --- Techniek --- Observeren: kleuters --- kleuterschool: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Uitvoerende functies --- Didactiek; algemeen --- Evaluatie --- Observeren --- Kleuter --- Observatietechniek --- Sociaal leren
Choose an application
Video recording is the only feedback method that allows educators to view their teaching through their own eyes. Video in Teacher Learning provides guidance on how to get started and how to engage in nonjudgmental, descriptive analysis using this powerful tool. Written for instructional coaches, administrators, supervisors, and individual teachers, it includes - scaffolding to counter resistance and cultivate a growth mindset.- chapters on specific contexts including developmental, evaluative, and problems of practice.- guidance for observation in specific grade bands and for specific student populations.- templates and links to videos for video analysis tasks, step-by-step process outlines, real-world vignettes and application questions.
Teachers --- Teacher effectiveness --- Video tapes in education --- Videofeedback ; onderwijs --- Audio-visual education --- Education --- Teacher quality --- Effective teaching --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- In-service training&delete& --- Audio-visual aids --- Training of&delete& --- Evaluation --- Video-interactiebegeleiding --- Observatie --- Observatietechnieken --- Observeren --- Videocoaching --- Coaching --- Professionele ontwikkeling --- Observatietechniek --- Sociaal leren --- Spel --- Video tapes in education. --- Training of --- Audio-visual aids. --- In-service training --- Evaluation. --- Reflective teaching. --- Career development. --- Personnel management --- Vocational guidance --- Career advancement --- Career ladder --- Career management --- Career planning --- Development, Career --- Development, Professional --- Employee development --- Organizational career development --- Professional development --- Teaching --- Self-rating of
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|