Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (9)

UCLL (5)

VIVES (4)

KU Leuven (3)

AP (2)

EhB (2)

Hogeschool Gent (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KBR (2)

KDG (2)

More...

Resource type

book (10)


Language

Dutch (6)

English (4)


Year
From To Submit

2020 (1)

2019 (1)

2018 (1)

2011 (1)

2007 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Child observation for learning and research
Authors: --- ---
ISBN: 9781405824675 Year: 2011 Publisher: Essex Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Observing children and young people : a practical guide
Authors: --- ---
ISBN: 9780826492739 Year: 2007 Publisher: London Cassell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Observation is an essential skill for all who work as carers and educators of children. It is the key way to assess a child's stage of development, to assess their progress, to alert you to their needs, to plan for their teaching and to enjoy each child's unique qualities. This book has been written to guide you through the process and to become a skilled practitioner. Observing Children and Young People : is based on real observations; describes aims and objectives; illustrates methods of recording observations; provides guidance on observing children with SEN; suggests activities for promoting progress; and offers a detailed breakdown of developmental milestones. Now in its 4th edition, this is a well-established, user-friendly and invaluable guide to observation techniques for everyone working with children and young people, with new material on observation of an extended age range, from 0-16 years. It is essential reading for all CACHE, Edexcel, Open University and City & Guilds validated courses for a vast range of childcare practitioners who work in a variety of settings, including schools, nurseries, hospitals and homes. Contents will also appeal to teaching assistants, trainee and practising teachers, and those studying for foundation and undergraduate degrees in Childhood Studies.


Book
Kijk! : registratiemodel peuters : handleiding
Authors: --- ---
Year: 2002 Publisher: Middelburg RPCZ (Regionaal Pedagogisch Centrum Zeeland)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijk eens goed : observatie-instrumenten voor jonge kinderen
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Amsterdam Averroès

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Observational cosmology : proceedings of the 124th symposium of the International Astronomical Union, Beijing, August 25-30, 1986
Authors: --- ---
ISBN: 902772475X Year: 1987 Volume: vol 124 Publisher: Dordrecht Boston Tokyo Reidel


Book
Taalontwikkeling spelenderwijs : spelletjes en activiteiten voor baby's, peuters en jonge kinderen met een achterstand
Authors: --- --- ---
ISBN: 9026617712 Year: 1995 Publisher: Nijkerk Intro


Book
Observeren in psychologie en pedagogiek : methodologie en rapportage
Author:
ISBN: 9789046906200 9789046967751 Year: 2018 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vragen stellen over menselijk gedrag is voor psychologen en pedagogen van wezenlijk belang. Observatie is het verwerven van informatie over gedrag of emoties. We kiezen voor observatie omdat we iets willen weten. Dat kan het antwoord op een wetenschappelijke onderzoeksvraag zijn, maar het kan ook een antwoord op een hulpvraag uit de klinische praktijk betreffen. Observatie is een methode van dataverzameling die naast en samen met andere methoden gehanteerd wordt, zoals tests, vragenlijsten, interviews en ondervraging aan de hand van hypothetische situaties.Observeren kan op veel manieren. In Observeren in psychologie en pedagogiek wordt een classificatie gepresenteerd op basis van het onderscheid tussen outsiders (die geen deel hebben aan hetgeen geobserveerd wordt), getuigen (die worden geselecteerd op basis van hun toegang tot en ervaring met gegevens die de onderzoeker wenst te verwerven) en ten slotte insiders die als enigen de mogelijkheid bieden tot observatie van hun innerlijk. Naast de verschillende manieren van observeren is er ook aandacht voor de rol van de klinisch psycholoog en wordt het rapporteren in wetenschap en praktijk behandeld.(bron: https://www.epo.be/nl/psychologie/3558-observeren-in-psychologie-en-pedagogiek-9789046906200.html)


Book
Al pratend wijs : het belang van een goede vroege mondelinge taalvaardigheid
Author:
ISBN: 9789492525987 Year: 2020 Publisher: [Huizen] Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handboek dat inzicht en veel praktische tips biedt aan iedereen die zich bezighoudt met het vergroten van de mondelinge taalvaardigheid van kinderen tot 7 jaar.H. MarzakDit boek geeft uitgebreid inzicht in de mondelinge taalverwerving van het jonge kind. In zes hoofdstukken kunnen leerkrachten in het basisonderwijs en pedagogisch medewerkers inzicht krijgen in aspecten als taalproblemen, taalachterstand of taalstoornis, vroegtijdig signaleren van het voorgaande en het belang van ouderbetrokkenheid. Vooral de vele praktische en goed uitvoerbare tips maken dit boek tot een waardevol en aantrekkelijk handboek voor iedereen die zich bezighoudt met het uitbreiden van de mondelinge taalvaardigheid van jonge kinderen tot 7 jaar. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een blauw gekleurde samenvatting en met voetnoten. In blauwe kaders staan talloze praktijkvoorbeelden. Het theoretische gedeelte wordt ondersteund door verhelderende schema?s en afgewisseld met vrolijk gekleurde illustraties. Met voor- en nawoord, bijlage, literatuurlijst en online kijk- en leestips. De auteur was werkzaam als onderbouwleerkracht en remedial teacher in het basisonderwijs en is nu onderwijsadviseur taal en het jonge kind naast haar praktijk voor remedial teaching.© NBD Biblion


Book
Ik zie alleen de tranen : zinvol observeren van kleuters
Author:
ISBN: 9033438631 Year: 1999 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk hoofdstuk behandelt een duidelijk afgebakende deelvaardigheid. Twee doelstellingen staan centraal : * welke acties kan de kleuterleid(st)er plannen, en hoe kan de betrokkenheid van de kleuters worden verhoogd? * hoe kan de leerkracht ervoor zorgen dat zijn / haar observaties zinvol zijn? Ik zie alleen de tranen wil de lezer een houvast bieden om door de bomen nog het bos te zien. Wat is er op de markt? Aan welke criteria beantwoordt het beschikbare aanbod? Wat zijn de voor- en nadelen van de mogelijke alternatieven? Over welke (deel)vaardigheden moet je beschikken bij het gebruik van een bepaalde methode?


Book
Video in Teacher Learning : through Their Own Eyes
Author:
ISBN: 9781544337258 1544337256 9781544337296 1544337299 9781544337265 1544337264 1544337272 1071872915 Year: 2019 Publisher: Sage Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Video recording is the only feedback method that allows educators to view their teaching through their own eyes. Video in Teacher Learning provides guidance on how to get started and how to engage in nonjudgmental, descriptive analysis using this powerful tool. Written for instructional coaches, administrators, supervisors, and individual teachers, it includes - scaffolding to counter resistance and cultivate a growth mindset.- chapters on specific contexts including developmental, evaluative, and problems of practice.- guidance for observation in specific grade bands and for specific student populations.- templates and links to videos for video analysis tasks, step-by-step process outlines, real-world vignettes and application questions.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by